tisdag 7 december 2010

Tjäna pengar genom att handla med valutor – En introduktion till Forex handeln

Forex marknaden är en ganska okänd marknad i Sverige, men utomlands är handel med olika valutor, även kallat Foreign Exchange, väldigt populärt, då vem som helst kan börja med Forex trading online med hjälp av de många program som finns för detta.

Att börja handla med valutor kan låta lätt, och visst är det så att grundprincipen är ganska enkel: det handlar helt enkelt om att köpa valutor som har ett lågt värde just nu, för att sedan sälja dem när de går upp i värde. Sanningen är dock att det kan vara ganska komplicerat, och att en hel del kunskap krävs för att man ska kunna göra de där riktiga klippen (de flesta som tjänar riktigt mycket handlar dessutom inte med de mest kända valutorna, som med dollarn eller euron, utan med mindre valutor).

Du som vill prova på Forex trading, som på vissa sätt liknar aktiehandel, bör därför alltid börja med att läsa på om marknaden (det finns många gratisresurser, både på svenska och engelska på nätet som man kan använda för att lära sig grunderna) och sedan öppna ett så kallat övningskonto, innan du börjar handla med valutor för riktiga pengar. De flesta Forex brokers har sådana övningskonton, och de är ett bra sätt för nybörjaren att lära sig de olika begreppen samt hur programmen som används för handel fungerar.

2 kommentarer:

sa...

Jag har kört FAP Turbo med bra resultat. Hade en dipp med en förlust på 97$ (mega mycket för mig för jag har inte gått in med så stort kapital) och efter det fick det ligga lite på is. Numer så tradar jag dagligen med FAP Turbo och det går sakta men säkert framåt :)

Anonym sa...

Hallå!

Kul blogg, verkar vara vettigt innehåll, keep it up!!

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig och dela erfarenheter. Jag har sedan några år tillbaka investerat via en valutaklubb med bra resultat och har börjat bygga upp ett bra passivt flöde. Har för avsikt att komma i kontakt med likasinnande för att kunna dela erfarenheter och kanske även investeringar (det har jag gjort med bra erfarenhet tidigare). Har för tillfället en fantastisk möjlighet till forexinvestering med bra ränta-på-ränta men är ute efter flera som kan vara intresserade av att dela på insatsen. Hör av dig om du är intresserad!

Mvh Gustav

rikareliv.pengakoll.nu