måndag 9 augusti 2010

Tjäna pengar på undersökningar


Citerar nedan vad jag hittade om att göra undersökningar online, man svarar på frågor helt enkelt online och får betalt för det. Hur mycket beroende på hur många frågor undersökninge innehåller.

Har inte själv testat detta än, så kan varken säga bu eller bä men helt klart intressant.

"Har du någon gång funderat på att arbeta online?
Kerstin Rickardsson hade aldrig tänkt på att hon skulle kunna ha ett jobb som hon kunde sköta hemifrån innan dagen då hon fyllde i en enkel blankett online. Innan hon visste ordet av, upptäckte hon ett enkelt sätt att tjäna pengar på fritiden..
En vän berättade för mig om Kerstins erfarenhet förra månaden, så jag bestämde mig för att använda hennes berättelse i vårt lokala affärsblad. Hon gav sin fantastiska berättelse. ”Jag tjänar egentligen mellan 39 000 kr och 54 000 kr per månad över internet. I början var det ett bra sätt att öka på våra inkomster på fritiden. Nu tjänar jag till och med mer än på mitt förra jobb! Vilket är helt otroligt, eftersom jag bara arbetar 10-15 timmar i veckan hemifrån.”

Läs mer >

9 kommentarer:

sa...

Tjäna på undersökningar ? jorå det går om man har tålamod att läsa mycket text, har provat på det lite och det ger en del så kan rekommendera det att ni provar på.

Anonym sa...

Kan man vända sig till någon, typ opartisk finansexpert och undersöka fenomenet närmare?

Anonym sa...

Det här är långsamt men funkar..

http://gorillacloud.blogspot.com/2010/10/beginners-guide-to-earning-money-on.html

sa...

jag har provat på det, men är inte immponerad. jag la ner väldigt mycket tid på att anmäla mig till företag...säkert till minst 100. och visst får jag inbjudningar till undersökningar varje dag (oftast av de samma dock)...men i princip INGEN lön. de betalar ut pinsamt få poäng som kan bli extrakuponger nån gång. på en sida var jag så glad för att jag fick undersökningar för 28 dollar så fort jag registrerade mig...men sedan läste jag att för att få ut pengar måste man tjäna minst 75, varav 25 går bort i nån slags avgift! så dåligt! och har jag fått några fler utav de - nej. så i princip fick de gratis åsikter av mig.

många företag erkänner rakt av att det inte lönar sig om man inte bor i nordamerika, uk, eller australien.

har precis skrivit två blogginlägg om detta...

sa...

Man lär inte kunna försörja sig på detta. Dock så går det att tjäna lite extrapengar varje månad. Det gäller bara att veta hur man ska göra. Dem där utländska sidorna som kräver att man ska betala för att bli medlem eller som lovar att man ska tjäna hur mycket som helst är bara scam (utifrån mina egna erfarenheter).

Istället så bör man gå med i svenska paneler som lovar en rimlig summa pengar för tiden man lägger ned, som är gratis att gå med i och som betalar ut via PayPal.

Jag har en lista med bra paneler på min blogg: http://enkater.blogspot.com/

Just nu har jag en lista på 36 paneler som jag är med i. De finns under fliken "Länkar".

Hoppas det hjälpte bl.a. "bloggvärldens ärligaste försökskanin". :)

sa...

Jag håller inte riktigt med. Jag tycker att det gåt utmärkt att försörja sig på betalda undersökningar.

Jag är medlem på över 900 survey sidor och jag gör undersökningar varje dag och får allt mellan 5-50$ för besväret.

Så vissa månader drar jag in 5000 men vissa kan det bli 10.000 kr.

Så jag kan inte klaga :)

sa...

Intressant Rasmus, men fortfarande inte många som kan leva på 5000-10000kr/månad ..

Men visst är det fina extra pengar.

sa...

Jag har också gjort detta tidigare och tjänat pengar på undersökningar, dock endast amerikanska då de skandinaviska kändes som mer tidsslöseri

Anonym sa...

I blog often and I truly appreciate your content. This article has truly peaked my interest.

I will bookmark your website and keep checking for
new details about once per week. I subscribed to your RSS feed
too.

Feel free to visit my website ... Jackpot 6000