måndag 8 mars 2010

Delar av min portfölj

JANUARI

FEBRUARI

MARS

APRIL
Connecta (direktavkastning = 7,1% + extra utdelning)
Kungsleden (direktavkastning = 5,7%)
NCC (direktavkastning = 4,7%)

MAJ
Securitas (direktavkastning = 4,5%)

JUNI

JULI

AUGUSTI

SEPTEMBER
Clas Ohlsson (direktavkastning = 2,0%)

OKTOBER

NOVEMBER
Svolder (direktavkastning = 5,0%)

DECEMBER


Så ser min portfölj ut idag, förutom några till som jag ska sälja av efter uppnått vinstmål. Har en ganska stor del av innehavet i månaden April och målet är att sälja av nåt eller två bolag av tre där för att kunna köpa något bolag som ger utdelning i nån av månaderna där jag inte har någon aktie för tillfället. Kan tilläggas att direktavkastningen är beräknad på mina inköpskurser. (Connecta kommer att ha en extra utdelning så avkastningen kommer bli en del högre än beräknat ovan.) Clas Ohlsson är egentligen ett undantag, med tanke på den för mig låga direktavkastningen. Men tror på dem på sikt så kommer att köpa på mig mer om/när kursen går ner ..

Förslag på aktier vore intressant .. Någon ..?!?!

1 kommentarer:

sa...

ett tips jag fått från en vän är African Oil Company. Men ta en titt på den innan du går in då ja inte kan ett dugg om aktier